lijn
linkedin
twitter
De gebruiker als uitgangspunt, succesvolle productontwikkeling als resultaat!
De veel gevolgde paden methode (click paths)
De veel gevolgde paden methode is een manier om met behulp van het clickgedrag van bezoekers en andere statistische gegevens na te gaan wat de meest genomen paden zijn naar een bepaald einddoel. Een hulpmiddel hiervoor is Webtrends Analytics of Google Analytics. Een belangrijk overweging voor het gebruik voor het één of het ander is het kostenplaatje; Analytics is stukken goedkoper dan webstrends.

Het einddoel kan een webshop betaalmodule, een aanvraag formulier of de contactpagina zijn.

Door deze paden in kaart te brengen en daarop de frequentie van de doorloop door deze paden heen weer te geven, ontstaat er een helder beeld van de website en hoe bezoekers hun weg er doorheen vinden (of niet). Het is dan mogelijk te zien of een gebruiker via een omweg bij het doel aankomt of juist rechtstreeks. Hiervan kun je in de website gebruik maken door op deze omwegen bijvoorbeeld acties te plaatsen.

Om hiervan gebruik te kunnen maken moet een website wel zijn uitgerust met een zmo campagne en enige tijd in de lucht zijn.
veel gevolgde paden image
easability.nl: Woudenbergstraat 93, 2546 VM, Den Haag. Mob: 06 415 266 12