De gebruiker als uitgangspunt, succesvolle productontwikkeling als resultaat!
lijn
Nieuws
Adobe Maakt Flash Doorzoekbaar - De Heilige Graal van Website Usability?
01-07-2008
Adobe heeft aangekondigd dat het een samenwerking aangaat met Google en Yahoo om "het zoekresultaat van dynamische webcontent en Rich Internet Applications (RIAs) ernstig te verbeteren." Adobe gaat aangepaste Adobe Flash Player technologie aan Google en Yahoo! leveren om de indexering van de Flash file format (SWF) voor de zoekmachines mogelijk te maken.

Google heeft aangekondigd dat het een "Flash indexing algoritme" heeft gelanceerd, wat tot betere zoekresultaten moet leiden.

Adobe heeft toegegeven dat met betrekking tot RIAs het tot nu toe "moeilijk is gebleken ze volledig bloot te geven aan de zoekmachines vanwege hun veranderende toestand". In andere woorden, tot nu toe is Flash zo goed als onzichtbaar geweest voor de zoekmachines. Dit nieuws zal omarmd worden door web ontwikkelaars en designers. Het zou zelfs de goedkeuring van de over het algemeen sjacherijnige, anti-web 2.0 guru Jakob Nielsen kunnen wegdragen!

Niet zo lang geleden zou ik hebben gezegd dat web applicaties voor de browser een grote voorsprong hadden over Rich Internet Applications wat gebruikservaring betreft. Maar nu dat ze een (bijna) Heilige Graal hebben gecreëerd met indexeerbare Flash, is die voorsprong weer wat ingelopen.
(originele tekst in het engels door Richard MacManus)