lijn
hotbutton
linkedin
twitter
De gebruiker als uitgangspunt, succesvolle productontwikkeling als resultaat!
Literatuur - uitgelicht


“Eye tracking methodology”
  Andrew T. Duchowski
Een interessant boek omdat het op de eerste plaats een flink gebied beslaat van het vroegste begin tot het opzetten van een eigen eye track studio (altijd leuk om te lezen).

En op de tweede plaats omdat het de biologische- en psychische processen behandelt die plaatsvinden bij het 'zien' en 'kijken' naar 'dingen' (part I).

Bepaalde hoofdstukken worden me te technisch, vooral in part II, dus daar skip ik snel doorheen.

Part III en part IV zijn daarentegen weer zeer boeiend.

Leuk boek! Wat leer je ervan? In ieder geval iets over de processen die zich in de hersenen van de mens afspelen op het gebied van waarnemen, daarnaast de ontwikkeling en aanbod van verschillende eye trackers en de voor- /nadelen ervan.

Ook Human factors wordt even aangetoetst, maar niet al te veel. Daarvoor wacht ik op het boek van Nielsen ("Eyetracking Web Usability") dat binnenkort uitkomt.

Dit boek dient dan als aardige basis.

Dit boek is te koop bij bol.com.
Snel selectie:
easability.nl: Woudenbergstraat 93, 2546 VM, Den Haag. Mob: 06 415 266 12